måndag 11 maj 2009

Klockan tre på morgonen...

...och jag dricker timjan-te framför datorn,  för att försöka hindra hosta, kliande hals och slem. Vårförkylning vad annars? Mådde rätt bra innan jag la mig men var tvungen stig upp ett tag för att fräsa ur mig och inte störa the boyfriend så mycket. -Tur han inte ska upp och jobba i alla fall. 

-Det är redan ljust ute, en vacker dag är på väg men ännu är ingen och inget vaket. 

Ska köra halkbanan om en vecka och känner mig nervös, tänk om jag inte lyckas med mitt körkort? Mycket jobb har jag dess utom nu, inte alls tid att vara sjuk. Måla fåglar, tälja fåglar och smådjur,  söka stipendier och utställningar, trycka väskor, sy väskor, virka schalar, blogga, göra hemsida, scanna in bilder, framkalla bilder, skicka bidrag till fototävling, måla husgrund. För att inte nämna allt privat, bli frisk, läsa böcker rensa garderober, flytta skafferiet, plantera på balkongen i krukor som ska köpas, växter att köpa , träna, träffa vänner, se till att vila och ta det lugnt, måla balkongmöbler, spendera tid med pojkvännen, gå på banken. Ibland känner jag mig otillräcklig som att det inte finns en chans att jag ska hinna med även o jag arbetar reste av mitt liv. Förmodligen är det inte meninge att hinna allt. Utan att njuta på vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar