tisdag 2 juni 2009

Hantverk och annan värk

Stor skål av björk.
Jag ägnade lördagen den 13.e åt "Konst på Kyrkbacken" i Råneå samtidigt som Råneå marknad.
Marknaden var förvånansvärt bra. Jag köpte en Clematis Fusca av en odlare från Sangis och en skogslök, nog det sista jag förväntat mig hitta där. Det var många små lokala säljare med växter, hembakat och lite loppis prylar förutom godis och dåliga kläder.

Jag sålde den lilla skålen i björk i till en konstnär och journalist som skulle ha sina visitkort i den. Försäljningen gick överhuvud taget bra. Hade tavlor, trätroll, skålar, sittdynor och en gärdsmyg i trä till salu. Sålde fågeln direkt. Är väldigt kul att tillverka fåglar och insekter. Håller på och jobbar med fler fåglar som ska med på Hantverks marknaden på Hägnan den 25-26 juli.




Skålen av al är en av mina personliga favoriter med sina "öron".
Efter en hel dag utomhus var jag helt slut och det värkte i röven av att sitta... Köpte med taimat från ett stånd, åt och somnade utmattad hos min pojkvän.

1 kommentar:

  1. Vad kul - skall du vara med på Hägnans marknad - då skall jag kika förbi!

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera