söndag 5 juli 2009

Balkong sommar


Så här såg balkongen ut i början av juli. Sedan dess har tomatplantorna växt ungefär en halvmeter till. Smultron och körsbärstomater har mognat och den största dahlian fått knopp. den kommer från en påse med blandade färger av kaktus dahlior så jag vet ännu inte vilken färg den kommer bli.

Körsbärstomaten passar bra i gjutjärns urnan och det är tillräckligt varmt på den soliga balkongen för att lura den småbladiga basilikan att den i själva verket växer någonstans vid medelhavet.


Vanlig styvmorsviol i en skål av pressglas dekorerade med blåmusseskal.



Doktor Westerlunds blomma har blivit jättestor och squashen trivs också.




Jag flätade den hängande korgen, med timja och silverfärgad slingerväxt av vide i våras och det blev precis så fint jag hade föreställt mig.



Blåsvarta violer och Venus de Milo.


Trädgårds smultronen skickar ut mängder av rankor från ampeln med den tomatröda glasyren jag inhandlade på Röda Korset i våras.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar