torsdag 25 februari 2010

Marmelad, kyla och skidor

Har som vanligt varit mycket att göra senaste veckan. Varit hemma hos mina föräldrar och jobbat, kokat ekologisk apelsin och citronmarmelad, rensat i gamla papper, sytt sittdynor, varit på möte med Nätverket Anna som består av kvinnor från Kalix som jobbar med eget företagande på olika sätt. Dessutom hunnit träffa tre olika vänner, snida på en skata av trä, måla två små akvareller och stickat på en sjal. Har monterat gardinstänger och fönsterlampor sedan jag kom hem och kört min åttifjärde körlektion (jag skojar tyvärr inte, -jag lovar det är uppe i sådana siffror vid det här laget). Imorgon ska vi ha inflyttningsfest så därför har jag damtorkat och bakat en paj ikväll.

Och nu undrar jag varför jag känner som att jag inte hinner med någonting? -Om jag ska ha prestations ångest bör det vara över att göra för mycket, inte att jag gör för lite.

Dessutom har jag varit på bokrean. Jag älskar bokrean, känns som julafton när man var liten.
-Visserligen får man betala för presenterna men man får välja själv och man får många. Köpt tre stycken idag, Ann Heberleins "Jag vill inte dö jag vill bara inte leva", Cormac McCarthys "Vägen" och "Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee" av Dee Brown. dessutom kommer ett paket med 5 till från Bokus rea snart.


Roligt nog har jag hittat tillbaka till skidsporten efter en massa år av totalt ointresse. Hela min uppväxt har präglats av skidåkningen, både min egen och andras, men när jag tvingades sluta med längdåkningen själv dog intresset helt och det har tagit 10 år för mig att hitta tillbaka till lusten att se på längdskidor och skidskytte igen. Bara roligt att se personer som man åkt i samma tävlingar med lyckas. Och jag är glad att slippa slitet med det ändlösa tränandet. fast det var fantastiskt kul det också...

Copyright text och bild Marie Karlsson 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar