fredag 20 november 2009

Vacker design gör själen glad

Mumintrolls kannan i porslin från Iittala är bara så himla fin. Den kan få bo i min nya lägenhet. Finns en jättefin bricka med liknande mönster i pressat trä jag också skulle vilja ha. Den skulle vara perfekt att bära ut fika på balkongen med. Ifall det inte vore november och mörkt hela tiden och två plusgrader vill säga.
De småläskigt vackra kannorna från Ivana Kralikova kostar 1750:- på Moderna Museets webbshop. Fast vem kan välja mellan dockhuvud och gullig kanin?
Jag brukar ha ett dockhuvud högst upp i julgranen istället för stjärna, kanske ska måla det vitt?
I år blir det ingen äkta julgran på grund av otrevlig stinkande svamp som angrep alla granar i sommar men jag har "byggt" en egen julgran av an grånad granstam utan barr och bark som jag hittade på en havsstrand i somras Har satt i mer grenar och "friserat" den, ska bara sätta ett träkryss i botten sen har jag en återanvändbar julgran.


Fin träväska från Burkina Faso design.
Copyright text Marie Karlsson 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar