söndag 15 april 2012

Köpstopp, sista månaden.


3 månader går fortare än man tror och snart är mitt köpstopp över.
-Kommer fira det med att gå på Klädbytardag!

Istället för att handla har jag sytt och lagat en hel del. En cape/poncho i beige ylle med huva har jag sytt, lagat axelremmen till en väska, lagat en grön secondhand jacka som var lite trasig när jag köpte den. Håller på att brodera en brun läderväska med fransar som jag sydde tidigare i vinter med indianinspirerade pärlmönster.
Har knappast gått i klädaffärer alls eftersom det känns rätt meningslöst när jag inte fått köpa någonting. Däremot köpt lite böcker och vackra bestick med teakhandtag andrahand för småslantar. Överhuvudtaget haft lite pengar så spenderat mycket lite.

Dessutom har jag tagit tag i mina tidningshögar med halvlästa tidningar. Läst ut, rivit ut inspiration, information och fina bilder till collage och sedan lagt i pappers återvinningen.
Har också börjat använda flera plagg ur garderoben som bara blivit hängande tidigare och tack vare att jag städat och organiserat mina garderober så vet jag vad jag har och var!
är inte alls säkert att jag kommer handla några kläder under maj heller.

Copyright text och bild Marie Karlsson 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar