onsdag 16 april 2014

Glada stadsodlare i Luleå

Jag har gått en odlingskurs under vintern och nu har de delar av gruppen som var intresserade fått en fin bit mark tilldelade av Luleå Kommun där vi kommer att odla massor med ätbart i sommar. Vi kallar oss Urban- Luleås EKOstadsodling.
När jag kastade fram idén i höstas trodde jag aldrig att min dröm att få odla i stan skulle gå i uppfyllelse men det gick mycket lättare än vad jag eller någon av de andra engagerade hade kunnat tro. Till att börja med kommer det att bli ett projekt på ett år men om det funkar bra hoppas vi naturligtvis att vi får fortsätta.
Både radio och lokaltidningarna har uppmärksammat våra planer.
18 maj, 12.00, kommer vi att inviga platsen på Varvet, intill förskolan Hägern, som en del av Norrbottens Framtidsvecka som startar 17 maj.
Jag har verkligen längtat efter en plätt jord att gräva, så och rensa.
-Det är inte samma sak att bara odla på balkongen även om det också är trevligt.
Att jag dessutom får chansen att umgås med en massa trevliga människor är också jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar