söndag 31 maj 2015

Slut på köpstopp och den stora utrensningen

Årets tre månader långa köpstopp är slut för den här gången.
Det enda jag har köpt utöver mat, mediciner och liknande är en ny handsfree till min nya (bytes) mobil. Kom ihåg att jag har köpstopp först när jag köpt den och skulle ut på lång buss och tågresa och hade inte stått ut om jag inte kunnat lyssna på musik så jag förlåter mig själv för det. Blir nog inga stora inköp närmaste tiden heller men skulle  (gärna) vilja köpa en mindre begagnad Kånken ryggsäck innan semesterresan i Augusti.
Väldigt nöjd över att ha kunnat byta till mig en mobil som funkade bättre än min gamla, som jag gett bort till min mamma vars gamla inte tog emot laddning längre.
Förnyade garderoben på klädbytardag i maj och hittade även fina kläder till mina föräldrar.
Har rensat ut massor med saker jag inte använder och rent skräp både hemma i lägenheten och hos mina föräldrar, där jag och mamma höll på och skratta ihjäl oss åt mina galna alster. Jag handarbetade mycket och hellre fort än ordentligt när jag var liten. Hittade tokiga hattar, klänningar utan någon som helst passform, en minnesvärd stickad väst av olikfärgade slarvigt stickade lappar. En hel del hamnade ovanligt nog för mig i brännbart. Men tog hand om alla material som var bra och sålde ett par lådor med jox på loppis som arrangerades under Norrbottens  framtidsvecka i min hemby.

Copyright text Marie Karlsson, 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar