söndag 6 december 2015

Bil eller cykel?

I kväll har jag sett den utmärkta dokumentären Bikes vs Cars på svtpaly. Gör det du med! Jag äger personlignen ingen bil och är väldigt nöjd med det. Jag cyklar eller går överallt dit det är möjligt och åker buss när det behövs. Ifall jag verkligen behöver det lånar jag bil eller får skjuts men mitt behov av det har minskat rejält sedan jag köpte cykelvagn i sommras. Tyvärr blev min älskade cykel stulen i augusti så jag fick spendera en cykellös månad med att konstatera hur mycket jobbigare det är att behöva gå hela tiden. När jag väl hade reparerat en 80-talscykel jag fått av mina föräldrars granne uppskattade jag friheten i att kunna cykla igen på ett helt annat sätt. I år har jag cyklat ändå in i december för första gången någonsin men nu har det blivit för halt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar