lördag 2 januari 2016

Best of 2015

I år har jag bloggat väldigt lite speciellt under andra halvåret, men levt desto mer. Och istället för att blogga instagrammat på @marie_yeah.

Bästa artist/grupp: Florence and the Machine
Årets spelning: Maxida Märak på Luleå Pride fick mig att gråta och Weeping Willows på Musikens Makt gav mig rysningar.
Bästa TV-serie: Outlander, Sapmi Sisters, Bloodline
Bästa film: Star Wars: The Force Awakens, Birdman
Bästa bok: Mad Addam, Margaret Attwod, tredje delen i briljant triologi.
Bästa upplevelse: Kännslan av att kunna hjälpa en vän som har haft sämre förutsättningar än mig att få ett bättre liv.
Bästa privat: Att jag äntligen vågade omsätta mitt sociala engagemang praktiskt och började jobba volontärt för att hjälpa utsatta människor. Något av det mest givande jag har gjort överhuvud taget och som bonus har jag lärt känna massor med fantastiska människor!
Årets hjältar: Gänget bakom EFS Gemenskapsmåltid i Luleå, Maxida Märak, Jenny Larsson, Refugees Welcome Norrbotten, Per Holmqvist som nästan cyklade till Paris.
Årets konstnär: Anders Sunna.
Årets fulaste ord: Selfiepinne. Say no moore.
Årets sämsta: Rasism, SD, fördommar.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar