lördag 2 januari 2016

Nyårslöften 2016 och uppföljning av 2015's

Nyårslöften 2016:
Att träffa mina vänner mer.
Att inte jobba för mycket.
Att fortsätta hjälpa andra människor (på en vettig nivå).

2015 lovade jag:
Att jobba ännu mer med miljöfrågor, genom att skriva mer om miljöfrågor -det blev inte riktigt av-  fortsätta engagera mig i stadsodlingen -det gjorde jag- leva ännu mer miljövänligt - helt ok resultat.

Köpa en cykelvagn, vilket jag gjorde och det var väldigt lyckat. -Dessutom en närproducerad cykelvagn tillverkad av en god vän!

Ska försöka få bort mer plast från köket, lyckades bra med bland annat skålar för bakning i rostfritt och glas.

Rensa ut onödiga prylar -har aldrig tidigare gjort mig av med så mycket saker jag inte behövde. Äntligen har jag kännt att jag klarar av att släppa taget om en massa saker som inte känns viktiga för mig längre eller som jag kanske aldrig ens har tyckt om men ändå har sparat. -Det mesta gav jag bort  eller lämnade till välgörenhetsbutiker. En liten del slängdes eller återvanns.

Skänka mer pengar och saker till behövande. Också det lyckades jag genomföra. Har fått som vana att skänka bort alla mina enkronor till organiserad välgörenhet eller enskilda personer. Förutom det fortsätter jag att vara månadsgivare till oliga organisationer.

Ha en detoxmånad var tredje månad.  Har jag inte riktigt uppnått däremot så ändrade jag min diet under hösten till att helt undvika vissa sorters fet och söt mat som jag har mått dåligt av. Väldigt lycket eftersom det har gett mig mycket högre energinivåer. Och  då behövs inte detox på samma sätt.

Vara snäll mot mig själv och satsa på det jag mår bra av och välja bort det jag inte mår bra av. Försöka behålla inre och yttre balans. Det lyckades jag med ändå till i December som blev alldeles för stressig månad så jag var jättetrött och stressad till jul. Två veckors ledighet gjorde underverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar