fredag 28 augusti 2009

Augustibalkong


Mina "Ida Gold" tomater har börjat mogna. En pålitlig medelstor tomat som fungerar bra i nordligt klimat både i växthus och utan.


De samsas med en ljusgul tagetes i en gammal zinkhink.


Har haft en konservburk med en små blommig pensé stående på den här hörndelen till en gammal kakelugn hela sommaren. Penséerna har tyvärr get upp nu. Funderar på att inhandla lite trevliga höstväxter. är fortfarande besviken på att jag inte fick tag på några trädgårdshallon, att plantera i en hink, i våras.



Till min stora lycka visade sig på sen med blandade kaktusdahlior jag köpte i våras innehålla ena dahlia, min favorit! Inte speciellt kaktuslik men en trevlig överraskning Den är så stor nu att jag är rädd att den ska bryta nacken och en massa nya knoppar är på väg.




Solrosorna har blommat i omgångar nästan hela sommaren. De hade förmodligen blivit ännu mera praktfulla om jag hade haft större planteringskärl, en lärdom till nästa års balkong odlingar.




Copyright text och bild Marie Karlsson 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar