lördag 6 mars 2010

Köpstopp, vecka 1

Första köpstopps dagen var riktigt jobbig, hade sånt enormt köpsug, ville bara ha och det NU!
Men jag höll mig i skinnet och plötsligt gick det hur lätt som hellst.
Har inte haft några problem att gå runt på stan och kolla på saker bara för att bli inspirerad och jag har blivit jättesugen på att sy saker till mig själv.

Eftersom jag är egenföretagare fungerar det inte att ha köpstopp för företaget också, material måste jag ju ha men jag får inte köpa saker till mig själv med företaget som alibi. -Och jag får inte tvinga folk att bjud mig på saker heller fast om de gör det helt på eget initiativ är det ok.

Jag vann till min stora glädje två biljetter till inomhusfestivalen -30 Grader här i Luleå den 20 mars som jag gett upp hoppet om att gå på först på grund av att jag inte hade råd och sedan för att jag har köpstopp. Ser verkligen fram emot att se Markus Krunegård. Biblioteket ordnade tävlingen där den som skrev bästa dikten vann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar