söndag 14 mars 2010

Köpstopp vecka 2.

Är förvånad över hur lätt det är att avstå ifrån att köpa en massa tidskrifter när jag vet att jag inte får. Annars är alla slags tidningar min stora last: mode, konst, film ,musik, inredning, antikviteter. Jag hämtar så mycket inspiration från sådant jag läser och från alla vackra bilder. De flesta tidningarna finns ju i all fall på nätet om jag blir för sugen. Jag har raidat biblioteket i stället. Hittade intressanta böcker om konsumtion, fattigdom, självbiografi av en tonårig alkoholist, en kvinna som levt utklädd som man 1 1/2 år. Har precis läst ut Cormac McCarthys "Vägen" som är väldigt lik den finstämda postapokalyptiska filmen med Viggo Mortensen.

Jag lyckades tillslut ta körkort för en dryg vecka sedan och fick då en summa pengar av mina föräldrar som de sa åt mig att fira för och att för att de bjöd skulle det inte ingå i köpstoppet så jag E-bayade hem en rosa kofta men har ändå lite dåligt samvete för det.

-Dessutom tvingade jag pojkvännen att köpa en godispåse innan bion han bjöd mig på för att jag höll på att svälta ihjäl... (Hade med mig popcorn och hemma gjord juice.)

Har börjat stick en tröja till mig själv men det hade jag förmodligen gjort utan köpstopp eftersom jag inte ha råd att köpa något just nu hur som helst men hade garn hemma.

Copyright Marie Karlsson 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar