måndag 20 februari 2012

Första månadens köpstopp

Det har gått en månad nu på mitt kläd, sko och accessoar köpstopp. Inga större problem hittills mest för att jag inte haft några pengar. Däremot har jag blivit mer kreativ och har flera projekt att fixa till, laga eller sy om kläder på gång.
Har även städat igenom min garderob, luftat allt på balkongen när det var riktigt kalt, sorterat och sorterat bort kläder. Har resulterat att jag nu har en enskild garderob för festkläder, insåg att jag har ungefär 15 fina festklänningar, fler än jag behöver! En garderob för våra samlade ytterkläder som inte är i säsong och min pyttelilla walk-in-closet (man kan ta två steg in, haha) som är full med vardagskläder och nu även rymmer alla mina oäkta smycken som tidigare samlat damm i sovrummet. Jättefint!
Insåg hur sjukt mycket kläder jag har. De flesta har ganska många år på nacken men jag skäms lite grand.
Om jag inte går upp i vikt och bortser från att en femtioåring kanske inte ser så bra ut i mina 25-årings kläder skulle jag klara mig med minimala nyinköp de närmsta 30 åren.
Har ännu inte kunnat lägga undan några pengar till senare inköp eftersom Januari-Februari alltid är de månader jag tjänar minst.
Saker jag verkligen skulle behöva köpa är:
1 vit t-shirt i ekobomull
1 vit långärmad tröja i ekobomull
1 svart långärmad tröja i ekobomull
1 par sandaler från Kavat i naturgarvat läder
1 par svarta ballerinaskor i naturgarvat läder




Bilder från www.kavat.com
Copyright text: Marie Karlsson 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar