torsdag 2 augusti 2012

Snäll Sverige semester

Hemma igen efter sommarens stora semesterresa.
Besökt Norrköping, Stockholm, Göteborg och Bohus-Björkö.
Alla de långa streckorna har jag åkt tåg. Sedan har det blivit en blandning av buss, spårvagn, färja, två taxiresor och 5 minuter i privat bil, (fick lift från färjan på Björkö mitt i natten. Tack!).
Bott hos pojkvännens familj, snäll vän och på vandrarhem.
Började med trevligt bröllop i Norrköping för att sedan åka vidare till Stockholm där jag sov fyra nätter. Tog med pojkvännen till Herrmans på Söder för vegetarisk buffé (alltig supregott!), fikade på eko fiket Dox i Gamla stan, åkte färja till Djurgården för finmiddag.
Fattar inte riktigt varför alla restauranger antingen ska ha så mycket mat på tallriken att man får äta ihjäl sig eller så lite att man inte blir mätt? Lagomt är bäst!
Tog i alla fall med mig 2/3 av min räksallad med primörer så jag hade två mål mat till de kommande dagarna.

Det enda nytillverkade jag har köpt är en bok om livet kring stranden, Rocky 20 och Mattias Alkbergs senaste, "Anarkist" på vinyl.
1 par svarta Filippa K jeans och dito gula byxor (från senaste kollektionen t.o.m!), Maria Lang bok, Gloria Gaynor LP, Marilyn Monroe LP allt second hand!
Gick på Liljevalchs och såg Hemslöjden 100år-utställningen. Rekomenderas! Väldigt inspirerande. Insåg att min slöjd står sig bra i konkurensen och det känns väldigt roligt!
Sally Mann på Fotografiska var jättebra. Gillar hennes drömska bilder väldigt mycket.

Passade på att äta en massa god vegetarisk mat eftersom vi tyvärr saknar vegetariska restauranger här i Luleå.
Forts följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar