torsdag 13 september 2012

Guerilla gardening och vild mat

Jag vet inte om det är någon som har sått frön av vild ruccola ( den flikigaste varianten), nere vid hamnen eller om fröerna följt med gruset som har använts för att fylla ut bland stenarna vid en av pirarna. Men plantan är i alla fall jättestor frisk och fin och blommar för fullt. Plockade på mig en stor bukett (som jag har sköljt mycket noggrant naturligtvis) och bar hem i jackfickan när jag var på en kort förkyld promenad igår. Så mycket godare än den man kan köpa på affären! Det kör i princip inga bilar där och kan inte tänka mig att någon hund skulle vilja kissa på dem.

Gerilla odling är både kul och smart, hoppas på att fler kommer förgylla sina medmänniskors vardag på detta sätt i framtiden! Tänkte gå och plantera ut mina vissnade påskliljor och balkongens smultron på något trist ställe.

Copyright Marie Karlsson 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar